Kurs og tjenester

Kjøpsbetingelser

OPPLYSNINGER GITT I NETTBUTIKKEN

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon som mulig angående våre produkter. Vi tar imidlertid forbehold om at trykkfeil kan forekomme.

Videre kan vi kansellere kundens bestilling om varen eller deler av denne er utsolgt. Skjer dette vil du få beskjed, eventuelt sammen med informasjon om hva annet vi kan tilby. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller avslå. Er varen allerede betalt, blir pengene naturligvis tilbakeført om varen er utsolgt eller nytt tilbud ikke ønskes.

 

REGISTRERING AV PERSONOPPLYSNINGER

Når du handler hos oss, må du registrere deg med navn og adresse. Vi er ansvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir til oss ved bestilling fra vår nettbutikk. Disse opplysningene vil kun benyttes for å få sendt varene til riktig mottaker, og vil ikke bli overdratt til en tredjemann i eventuell markedsføringsøyemed. I følge personregisterloven har du rett til å få innsyn i hva som er registrert om deg, og du kan kreve å få opplysningene slettet.

 

PRISER

Alle priser er angitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Varer vil bli levert med Posten Norge, eller annen hensiktsmessig transportør.

Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske områder selges uten tillegg av merverdiavgift, men kan få et frakttillegg.

 

LEVERINGSBETINGELSER

Du velger selv til hvilken adresse varen skal leveres til, men vi forbeholder oss retten til å ikke levere dersom vi finner at adressen ikke er sikker, slik som f.eks. postbokser, forretningsadresser osv. I slike tilfeller vil vi kontakte deg i løpet av 24 timer etter at bestillingen er foretatt, slik at du kan oppgi en alternativ adresse.. Angrefristskjema blir sendt sammen med varen.

Normalt skal du motta varen 3-7 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen. Skulle det vise seg å ta lenger tid, vil vi kontakte deg så raskt som mulig sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Alle bestillinger må godkjennes av vår samarbeidspartner STRIPE før de sendes. Derfor kan forsinkelser oppstå.

Vi tar forbehold om at forsendelser kan ta lenger tid i perioder med stor trafikk, som julehøytiden, da vi ikke kan garantere for transporten.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve å få heve avtalen.

Er du bosatt i utlandet, eller ønsker å få varen levert utenfor Norge, må du ta kontakt med oss på mail post@roperescuenorway.no. For slike forsendelser vil det gjelde andre leveringsbetingelser for porto og tid.

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning, og belastet med 250,-.

 

BETALING OG RETUR

Når du handler hos oss kan du velge å betale med VISA, American Ekspress eller Mastercard. Du kan eventuelt også ta kontakt med oss på mail eller telefon for å få tilsendt faktura for forhåndsbetaling.

 

BYTTING

Dersom du har mottatt en vare og ønsker å bytte den i en annen modell, størrelse, farge, produkt eller annet, kan dette gjøres ved at du returnerer varen til oss innen 14 dager. Varen returneres i samme stand med original emballasje og alle papirer/sertifikater som måtte følge med. Fraktkostnader dekker forbruker selv.

I pakken medfølger et standardskjema for angrerett som må være utfylt og lagt ved. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte i, så tar vi kontakt slik at vi er sikre på at det blir riktig.

Hvis du ønsker å bytte til en dyrere vare kontakter vi deg pr. telefon/mail, for å få utført transaksjonen på mellomlegget før vi sender varen til deg. Ved bytting til et produkt med lavere pris, settes det resterende beløpet inn på kontonummeret til kortet som ble brukt.

Har du fått feil vare enn det som er bestilt, returneres de på samme måte som ved bytting, men returkostnaden belastes av Rope Rescue Norway.

REKLAMASJON
Selv om Rope Rescue Norway leverer produkter av høy kvalitet, kan det forekomme fabrikasjonsfeil. Dersom produktet har feil eller mangler, returneres det kostnadsfritt til oss. Nytt eller reparert produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt feilvaren og våre fagfolk har sjekket det.

Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Vi vil gi en skriftlig bekrefte på mottak av alle reklamasjoner av varer som returneres til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Se utfyllende informasjon på: http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

Angrerett gjelder ved alle kjøp du foretar i vår nettbutikk. Etter loven er angreretten på 14 dager etter at varen er mottatt. I denne perioden kan du som kunde angre kjøpsavtalen du har inngått over internett, og uten forpliktelser heve kjøpet og returnere varene du har mottatt. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du er selv ansvarlig for at varen ikke skades eller forsvinner ved retur til RRN. Vi anbefaler derfor å sende som rekommandert sending, norgespakke, eller ekspress over natten, grunnet sendingens innbakte forsikring.

Dette må du forholde deg til når du benytter deg av angreretten:

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Andrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Varen må være ubrukt, det vil si fri for riper og hakk, og eventuelle forseglinger må være intakt.

Du finner angrerettloven i detalj på: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html

 

SLIK RETURNERER DU EN VARE

  1. Angrerettskjemaet for retur, som du fikk sammen med din vare, må fylles ut og sendes sammen med varen, samt alle papirer/sertifikater og original emballasje. Er ønsket å bytte i en annen vare fra vår nettbutikk, setter du opp produktnummeret på den nye varen du ønsker.
  1. Gå til ditt lokale postkontor og send pakken. Du bør sende pakken som Norgespakken, Ekspress over natten eller rekommandert sending grunnet deres innbakte forsikring. Merk: Ved benyttelse av angrerett og bytterett, betaler kunden selv returkostnaden. Ved reklamasjon eller feil tilsendt produkt, står RRN for returkostnadene.
  1. Så snart vi har mottatt varen, sender vi deg en bekreftelsesmail, og hele beløpet vil refunderes til det samme kortet du brukte til å handle med, eventuelt til din bankkonto.Ved bytting til en rimeligere vare, blir differansen satt på kundens kort/bankkonto. Ved bytting til en dyrere vare, tar vi kontakt slik at kunden overfører resterende beløp før varen sendes fra oss.